mandag 26. april 2010



Isen är borta!


Vintern har varit lång, kall och berikad med allt för mycket snö. Många och långa expeditioner till avlägsna grundplatåer, heta kanter och vikar har iår varit fruktansvärt resultatfattiga. träningsvärk och förkyningar är det enda som kommit ut av dessa helvetespass. Jag låter lite bitter, men tro mig! jag är helt vansinnig! Sämre fiske har jag knappt upplevt.
De första 10 passen gav mig endast 2fäll, en slapp undan och den andra var alldeles för liten för att nämnas i siffror.
En fin öring som ni säkert redan sett på sidan behaga dessutom sluka min gäddmört,

Kul bonus!

I slut tampen av issäsongen blev dock fisket bättre och många fina fiskar på mellan 8 till 9,6kg fångades. Bästa passet gav 13fisk med snittvikt på ca 7kg. Tyvärr saknades de långa fiskarna som vanligtvis pressar vågarna till oanade höjder ;). Nya tag nästa vinter.


Nu är vårfisket i Sverige i fullgång och vem vet, snart kanske de stora vaknar ur vinter idet och hugger vilt på wobbler och agnfiskar.

skitfiske/ Fredrik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar