mandag 19. juli 2010

Lørdag 17/7

Var en oppholdsdag mellom alle vindkastene sist lørdag så da bar det ut i båten igjen.
Planen var å starte dagen med bouncing og avslutte med trolling.

På første draget oppover i renna hogger det. Kjente fort at det var gjørs og opp kommer sommerens hittils minste gjørs.

En liten frisk sak rundt 1,5kg.

Drar over samme spoten igjen og det samme gjentar seg. Ny gjørs, men ikke store greiene denne gangen heller.

4 gjørs fra 1,5 til ca 3 kg skulle klemme seg på før jeg får den første gjedda! Ikke værst.

Kjører over den samme plassen med den siste agnfisken og det hogger igjen.
Kjenner med det samme at dette er en bedre gjørs.
Og ganske riktig.

4240g og 75 cm pen fisk.

Etter denne er jeg tom for agnfisk så jeg raser sørover og begynner å dorge.
Kjører noen timer etter gjørsen uten at jeg får noe annet enn ett par gjedder.

Bestemmer meg for å sette opp farten og se om det er noe fart i aspen.
Tar ikke lang tid før jeg får dobbelthogg.
2 småpene asp like under 3 kg blir med en tur opp i båten. Hiver de fort ut igjen og kjører videre
og ikke lenge etter hogger det igjen.
Denne gangen en litt større fisk.

En lang, tynn og slitt asp på 74 cm 3180g.

Etter dette skjer det ikke rart så jeg raser nordover igjen. Lurer opp en snipe og mister en ok borre på jigg før jeg gir meg.

5 gjørs, 4 gjedder og 3 asp blir dagens resultat.
Manglet barre abboren for å gjøre dagen komplett, men uansett fornøyd.

Jakten fortsetter.....

Robin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar